ناکران

علمی ، فرهنگی ، هنری

ناکران

علمی ، فرهنگی ، هنری

نکاتی برای خانه تکانی

نکاتی برای تمیز کردن شیشه ها , شومینه,وان حمام و فرش  

 

نکاتی برای تمیز کردن شیشه ها , شومینه,وان حمام و فرش   

 اگر روی شیشه‌های پنجره، لکه‌ای توسط حشرات مختلف ایجاد شده است، می‌توانید با مقداری چای سرد آن را تمیز کنید. همچنین برای این‌که پنجره‌های شما براق و بسیار تمیز شود، هنگام خشک کردن آنها از لباس‌های نخی تمیز که به آنها احتیاجی ندارید، استفاده کنید. 

 

برای خواندن بقیه مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

• این روزها هوا سرد شده و دوباره شومینه‌ها روشن شده‌اند. اما اگر شما هم در خانه شومینه دارید و آجرهای اطراف آن کثیف شده، برای تمیز کردن آن از سرکه استفاده کنید. قلم مو را داخل سرکه سفید زده و با آن آجرها را تمیز کنید. سپس آنها را با دستمال، خشک کنید. می‌بینید که آجرها کاملاً تمیز می‌شود.
 
• اگر سطح وان حمام جرم گرفته و نمی‌خواهید برای تمیز کردن آن از مواد شیمیایی استفاده کنید، بهتر است اسفنجی را به سرکه آغشته کرده و با آن وان حمام را تمیز کنید. سپس مقداری پودر جوش‌شیرین را روی سطح وان ریخته و با اسفنج آن را مرطوب کنید. در پایان هم آن را با آب تمیز بشویید تا به نتیجه دلخواه برسید.
 
• اگر فرش شما لک شده‌، می‌توانید مقداری ماست روی لکه ریخته و بعد از چند دقیقه ماست را با یک قاشق جمع کنید. سپس با دستمال تمیزی خوب آن محل را خشک کنید. 
 
• قرار داشتن وسایل سنگین روی فرش باعث ایجاد فرورفتگی در سطح آن می‌شود، اما اگر تکه‌ای یخ روی محل مورد نظر بگذارید و سپس با دستمال خشک آن را مالش دهید، فرش به حالت اولیه بر می‌گردد.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد